diumenge, 4 de novembre del 2007

Adolescentes

Ver a personitas crecer en su primera década de vida es gracioso, sin más. Supongo que cuando sea madre descubriré la grandeza en el primer diente, los primeros pasitos o la primera palabra. Ver a una persona crecer entrando en la segunda década es mucho más interesante.

Els projectes de persona que tinc a l'abast són els meus nebots. A mis 28, y por tanto con algunos momentos emotivos a la espalda, la Carla encara ara és la causa del moment més feliç de la meva vida. No acostumo a plorar d'emoció, amb només algunes excepcions. De felicitat, una única vegada: el primer moment que vaig veure aquella cosa arrugada i vermella, la filla de la meva germana, la petita Carla.

Per mi, un dels frens a tenir fills és que difícilment superaran els meus nebots, sent com són de guapos, d'originals, per tenir la capacitat de fer-se estimar i de fer riure que tenen. El Marc, el niño cerilla, és senzillament la bomba (mereciendo entrada a parte), però potser per antiguitat, per ser la meva fillola, per ser nena o por haberme hecho llorar de felicidad la Carla ocupa un lloc privilegiat.

Jo tenia 14 anys quan va néixer. Ella, ara, en té 13, i és una adolescente con todas las de la ley. Fa un temps que l'observo d'una altra manera, menys com a projecte i més com a esboç de persona. Ja té un caràcter més que definit, i he de dir que m'encanta. Es que me cae bien. Pel fet de ser algo tan meu, si us plau per força, l'estimaria, però és que puc dir sin temor a equivocarme que si no fos res meu continuaria pensant que aquesta nena té alguna cosa especial, té molt d'especial. Jo, a la Carla, li explicaria els meus secrets. No se los cuento porque ella no me cuenta los suyos y se sabe que això és una negociació, y que nadie da secretos a cuatro pesetas. Així que de moment em limito a ser el mirall on ella es pot mirar per a ser desordenada, despistada, portar els pantalons més baixos del que ma germana està disposada a tolerar, pasarse con la factura del móvil, dir moltes tonteries només per fer riure y tantas otras cosas de las que se seguirá sintiendo orgullosa "perquè la tieta ho fa".


Ja és una adolescent, y se sabe lo que eso comporta: pertanys al món dels adults i dels nens, i alhora no pertanys enlloc. Te duele profundamente que no te haya quedado bien el flequillo y sufres lo indecible si no te ha llamado. T'emociona aquella cançó i necessites que tothom l'escolti a totes hores porque está describiendo tu vida. Els amics son tu norte y tu sur, perquè a casa no t'entenen.


L'observo d'una altra manera perquè té una vida pròpia i molt seva, i cada cop és més valuós el que vol compartir amb tu, porque deja de sobreentenderse que te va a respetar porque eres un mayor en su familia; a partir d'ara te l'has de guanyar de tu a tu. Ja no està tan clar que es mori de ganes per jugar a tennis amb mi, perquè en breu jugarà molt millor que jo. No està tan clar que vulgui que la porti al cine, probablement tindrà plans millors. Quan li faig un regal ja no és necessàriament garantia d'èxit, té criteri propi i expectatives reals. I quina por fan, les expectatives.

Adoro a mi sobrina, tiene un desparpajo que yo sólo tuve a partir de los 20 y té una capacitat de donar que difícilment tindré jo per anys que visqui. Em costa començar-la a veure com una doneta, però a l'hora és gratificant, perquè m'agrada en el que s'està convertint, esta adolescente.

11 comentaris:

Motenai ha dit...

A mí m'encanta la Carla, de fet us asembleu força a la matixa edat.

Una putada això de no tenir germans ni tiets ni cosins ni nebots. Sí una d'aquestes coses es la que t'ha fet plorar em fa molta ràbia que m'ho perdi.

Laia ha dit...

Sense paraules...
Sempre recordaré el dia en que la Carla no va comprar tomàquets perque estaven "caríssims"...i era una criatureta tan petita!!!!
No ens oblidem de la sort que té de tenir-te com a tieta, amiga, i ja veuras com en algun moment confident.

Seyerana ha dit...

Estic segura que acabes de fer plorar ta germana (cosa que no és massa difícil, d'altra banda)

Suposo que es ben fàcil agafar carinyo a aquests nens. Jo no els conec personalment, però al Marc pràcticament li tinc muntat un club de fans.

I la Carla és que és la leche. Dia tras dia deixa la seva mare bocabadada... i el què li queda...

No sé si és massa això de "colarme" en tu blog (que haig de confesar que el llegeixo de tant en tant) i, a més, tenir l'osadia de posar-te un comentari.

Però amb aquesta entrada no m'he pogut ressistir. Potser perquè las chicas de oro, aquí a la feina, ja sentim aquests nens com "algo" nostre. Els estimem.

Aquest post m'ha emocionat. Potser hauré de pujar una planta d'aquest edifici tant impersonal per plorar amb ta germana...

Felicitats, Gemma.

Cris ha dit...

Jo recordo perfectament quan va néixer la Carla!! Estàvem de visita al museu tèxtil, oi?!

Ai, reina, preciós el post!!!

Carme ha dit...

Bueno, ahora que ya he llorado un poquito, entro. I jo què haig de dir... m'encanta aquesta entrada perquè m'encanta la Carla i m'encantes tu... ufffffffff lo siento, la lágrima me puede. El resto te lo digo en un abrazo. T'ESTIMO!!!!!!!

Motenai ha dit...

Quina bleda xD

M'encanta xD

Gemma ha dit...

Sergi: piensa que tú tienes más capacidad para emocionarte que yo, seguro que has sentido algo parecido con algún videojuego - equis de -.

Laia: vuit anys tenia la nena amb lo dels tomàquets! Sí, amb el temps veurà que jo com a confident no tinc preu ;-)

seyerana: encantada i benvinguda!! De osadía ná, mi blog es tu blog, y mis sobrinos son tus sobrinos! :-)

Cris: sí, a la setmana cultural, què bo, qué pesada me puse...

Tata: ai filla, mira que ets flèndit, que diria el papa (¿existe, esta palabra?). Jo també t'estimoooooo (moltíssim).

Seyerana ha dit...

Ai que ens tornaràs a fer plorar...

Anabel ha dit...

Ostras...qué bonita entrada...a ver si mi hermana se pone al tema y me da sobrinos...

qué emocionante!

Cris ha dit...

Molt emotiu, Gemma, sí senyor!! :) Des d´aquí felicito a la Carla pel seu sant (el diumenge passat, no?).

BTW, welcome back! ;-)

Blancadg ha dit...

Només pots fer una cosa per completar aquest homenatge taaaan maco que li has fet a la Carla: anar a ausonia.es i personalitzar-li la web ;-)