dijous, 15 de març del 2007

Aquellas pequeñas cosas... Irritantes


Es dificil escribir sobre cosas que te porculean cuando tienes un bote de nutella (genérico) de 3 kg y nadie te dice que pares de comértelo. Es dificil porque parece que nada pueda porculearme en este momento. No obstant, faré un esforç per pensar en las cinco cosas que más me porculean:

1) Pagar. No pagar entès com a desprendre's d'una quantitat de diners a canvi d'alguna cosa (eso porculea ya de por sí, es universal), sinó l'acte de pagar o el temps que suposa fer-ho. M'irrita profundament l'hora de pagar dels sopars o dels prendrealgos; decido pagar cuando realmente me quiero ir, y además me quiero ir inmediatamente, y tú tardas en traerme la cuenta o, en el pitjor dels casos, fas que hagi d'anar a la barra i enumerar les coses que han pres els de la meva taula. Esto es lo peor. No te acuerdas de todo, uno se ha ido antes y no queda claro si ha pagado o no, otro está en el lavabo i no saps què ha pres, no te entienden (¿dos con leche, uno largo con hielo o era al revés?), no te quieren cobrar por separado, tiempo, tiempo y más tiempo... Y yo lo que quiero es irme.

2) Que els meus amics deixin de fumar. Ho sé, és bo per a ells, és bo per a mi, contribueix al benestar general, però... No es lo mismo. I, oju, dic els que deixen de fumar, els que no han fumat mai no se den por aludidos. Quan un amic deixa de fumar notes que ha canviat alguna cosa en la vostra relació. Vull dir, les petites misèries uneixen els amics. És com quan estàs en un grup on tothom raja i de cop hi ha aquell algú que posa pau i diu que no està bé. És una tallada de rotllo, qué quieres que te diga. Ja no comentaré els amics que deixen de fumar i se senten amb la necessitat de procurar que tu també ho deixis (clar que això forma part de lo mucho que me porculea que me digan lo que tengo que hacer, però això també és universal i tampoc no val). Perquè semblen abduïts per la secta "Pulmones Limpios", han vist la llum, i et fan sentir com un ésser dèbil i equivocat. I a mi m'agrada fumar, collons!

3) Que em diguin que la meva nevera és un desastre. Que ho digui jo, o que ho digui la Glòria, vale, es nuestra nevera somalí, però no vengas a mi casa a decirme "cómo puedes vivir delante de un mercado municipal y tener la nevera como la tienes". És altament irritant. És una mica "vete a tu casa con tu nevera llena de frutas, verduras i peix", pero vete YA.

4) Hi ha tres cançons o sintonies que, simplement, no suporto. Sé a què m'exposo publicant això, però els asidus ja les coneixeu i, com només em tortureu de tant en tant, m'atreveixo. Maná maná (me pica el culo), la sintonia preferida de Vídeos de primera o programas similares de cámara oculta simplemente me saca de quicio. La veu que van escollir per performar-la és de bofetada, si lo conoceis por favor no me lo presenteis nunca. La segona és aquella de Xavier Cugat: "a tico tico tí, a tico tico tá, a ticoticoticoticoticotá". No sé si és la fonètica, o la melodia, o què, pero me pone de los nervios. És rabiosa a més no poder. Juraria que hi havia una tercera... en fi, núcleo duro, si os acordais no me hagais el favor de refrescarme la memoria. Amb molta distància, però també dures, n'hi ha d'altres que em fan la vida menys fàcil, tipus: Follow the leader, qualsevol de King Africa o Chiquilla (aquesta última no tant per ràbia sinó per "basta ya").

5) Certa llista de paraules o expressions en català. Jo sóc catalano-parlant, estimo el català, però reconec que hi ha tota una llista que no faig ni faré servir mai. Perquè em fan ràbia. El dia que vaig sentir la meva neboda, davant la mirada orgullosa de la seva mare (mi hermana) dir: "la tovallola encara no està eixuta" pensava que m'agafava algo. Seca, nena, la tovallola encara no està seca. No suporto dir barnús i diré alburnòs tota la vida, y defiendo a ultranza la paraula alburnòs i vull que la normalitzin. Si us plau, en la medida de lo posible intenteu evitar dir "força" i digueu "bastant", feu-ho per mi, no puc amb el "força". Fa poc una persona de fora em va preguntar com es deia "ojalá" en català. Doncs es diu "ojalá", perquè "tant de bo" és terrible i s'hauria d'erradicar de manera implacable. Sapigueu que jo contribueixo a la seva desaparició i aquesta persona va dient "ojalá" en català pels puestos (i a més es pronuncia amb "j" de jamón). En fi, un llarg etcètera que deixo de llistar perquè m'estic posant realment nerviosa.

En el fons no ha estat tan mala idea lo de la nutella (genèric), porque me ha dado ardor i ara estic en condicions d'escriure moltes més coses que em fan ràbia o em perculegen.

Agraeixo al Sergi la inspiració d'aquest même i insto als següents a que el facin, allá va: Tata, Cris i Marta, m'encantarà veure les cinc coses (o cinc de les coses) que més ràbia us fan.

24 comentaris:

Carme ha dit...

Oye guapa... la meva obligació és aquesta, educar, no sé si m'entens!... Com a mínim que sàpiguen com es diuen ben dites, no?

A més, només haig d'escriure 5 coses? si hi ha infinitat que me porculean!!.

Motenai ha dit...

No fue mi intención crear una lista de "Top 5" peeeeeero (y quiero que se lea como el "peeeeeero" del anuncio de "No hemos hecho mucho para las gárgolas pre-medievales peeeeeeeeeeeero hemos puesto el coche este a muy pocos euros") bienvenido sea.

Por cierto, ayer tuve que poner gasolina :-( Y me pasó una cosa más que me da por culo: descuelgas la manguera... y no pasa nada. No se pone el contador a 0, no sale gasolina... y te quedas con esa cara de subnormal profundo...

Anònim ha dit...

Gem, ahora que recién llegas de Madrid, no crees que debería instaurarse aquí tb en la ciudad condal la arraigada costumbre que allí, en la capital del reino, tienen de que pague sólo uno y fuera problema de frases tales como "cóbrame lo mío y lo de mi amiga, aquella morena de la derecha y...qué ha tomado el que está en el baño?..pues eso tb...y añade lo que ha tomado la madre del que lo parió, pero los cafés no, que los paga la rubia del fondo....". Hoy por ti y mañana por mi, no?. Yo voto que sí! Pero que tarde un poco, que ahora soy opositora y no podría pagarlo todo nunca. Invitar es un placer del que yo, de momento, no puedo disfrutar.

Inciso 1: A mi me "porculea" lo que acabo de hacer: no poner signos de admiración y/o de interrogación al inicio de las frases, cuando corresponde, al escribir en castellano en internet o en los mensajes de móvil...o, más bien, me "porculea" que existan en la ortografía castellana...no los utiliza ni Dios (el padre de Sergi).

Inciso 2: Me alegro de que Sergi tuviera que poner ayer gasolina. Te jodes. Eso te pasa por lo de Carmina. Y si no sabes de qué hablo, mira el post anterior de Gemma. Por lo demás, estarás conmigo en que te "porculean" los mensajes de móvil sin todas sus letritas (tan monas ellas) correspondientes. Sergi, somos una especie en extinción...ya no queda gente como nosotros, que escribe mensajes de móvil con palabras enteras...y hasta con acentos, si me apuras.

Inciso 3: Carme, nena, tú sigue con lo tuyo...que els teus nens coneguin la riquesa de la nostra llengua. Que luego hablarán como les dé la gana (incluso indistintamente en catalán y en castellano, como habitualmente sucede en las conversaciones Serrascaparrosas-Angulo) lo sabemos todos, però que, com a mínim, que ho facin pq així ho han decidit, no per ignorància....que el saber no ocupa lugar, sólo tiempo.

Me despido (que se me está acabando el piti del descanso y tengo que seguir con lo mío) pero no sin antes recordaros que estoy esperando esa "Oda a nuestro padre".

Petons.

Motenai ha dit...

A Srg n l prclean ls mens dl mvl pq s k00l.

Gemma ha dit...

Desdeluego, Mónica, el próximo post, y aprofitant la onomàstica, será una Oda al Sr. Serra, no sé si una oda, porque no me acuerdo si la rima era consonante y la asonante me cuesta, pero algo farem. Aprofito para quedarme el tema, hermana, ¡yo lo vi primero! (Monix no he entendido si lo que te molesta es poner el signo al principio o no ponerlo)

Motenai ha dit...

Le molesta que se ponga solamente uno y los dos como corresponde, que estamos en España, coññño...

Motenai ha dit...

y *NO* los dos como corresponde, eso.

Vander ha dit...

A mí me porculea que para una chica que hay que no le importa ponerse hasta las orejas de comer Nutella, ésta viva en Barcelona.
En Madrid no hay de esas, siempre están con la tontería de que el chocolate engorda... tsss... ¬¬

xD

Motenai ha dit...

Pues gorda lo que se dice gorda, Gemma no está precisamente xD

Vander ha dit...

tssss. cuidao, que yo no he dicho que esté gorda, no se me vaya a malinterpretar xDDDDDD

Motenai ha dit...

Lo que se puede malinterpretar es el por qué un pR0 de Torrebronx lea el blog de una amiga mía que escribe... en catalán!

Que a ver, sí, está buena. Pero no te veo a tí con el "pantumaca" a todas horas xD

Vander ha dit...

Como intentas enturbiar mi imagen sólo por haber cambiado de foto por cuestiones blogueras. Vaya fama tengo.


Yo no he dicho ni que esté buena ni que no lo esté, pero en el caso de que lo dijese, no tendría que dar explicaciones a Marta, como tendrás que dar tú cuando me coja el teléfono y se lo cuente xDDDDD

Anònim ha dit...

1. Feina feta
2. Más deberes con la oda a no sé qué, no please, que tengo que trabajar!
3. Vander...te has cambiado la foto para parecer interesante y no el frikie que en realidad eres?
4. Vander, con Gemma pierdes el tiempo
5. Te he dicho ya que pierdes el tiempo?

Anònim ha dit...

By te way, Gemma...Nutella? I a més genéric? Existiendo la Nocilla de dos colores, si es que no tienes perdón!

Anònim ha dit...

ODIO les iaies que, davant d'unes escales mecàniques del metro, es queden parades esperant per "saltar" en el moment just (en plan "chupeta una, chupeta dos... NOTA MENTAL: escrit es veu raro, no?) - PERO SEÑORA, NO VE QUE LOS ESCALONES EMPIEZAN PLANOS Y QUE N O P A S A N A D A??? no le amputará la pierna la escalera (en tot cas jo). Com a sucedani, odio tb la gent que al final de l'escala, es queda parada i els que anem al darrera, pues nada, que nos den! A fer equilibris o a començar a baixar les escales al revés... Tb vàlid per la gent que a portal de l'àngel, van caminant tan tranquils i de cop, no se sap per què, es paren en sec i has de fer un quiebro de cadera per no xocar amb ells (què passa, que no els ha tocat ningú en mesos i necessiten roce??)...

Gemma ha dit...

Marta, Sergi, Vander... Os adoro. Sois como mi familia blogger. Marta, nutella genèric, sí, con minúsculas, porque es un logro tipo bambas, tippex, tampax, etc. y merece un genérico. Vander, si hubiera sabido que eras de Madrid... No sé si tenías guardia en el campamento este fin de semana, pero caso que no hubiéramos podido salir el sábado, porque he estado allí, y me puse mi traje de superhéroe con superpoderes!

Gemma ha dit...

Marta dels ulls grans (Marta Jacobs, no vol dir que tu no els tinguis grans - ara no els tinc presents - però és que la Soler té els segons ulls més grans que he vist mai!!), queda palès que has de tenir el teu propi blog, TU has de tenir un blog, i (eh!) encantada que facis el teu blog en el meu, que consti...

Quan quedem per pintar plàtans i corones a la paret del meu cuarto??

Gemma ha dit...

Otro a Marta Jacobs:
a) Oda a mi padre, es petición popular (bueno, moniquil), no són deures, però hi ha moltes coses de les que vull que escriguis així que ves preparan-te.
b) Nocilla de dos colors, ok, Nutella es claramente superior, innegociable.

Vander ha dit...

Marta, no me llames frikie a mí cuando tienes la casa llena de trastos. Que si un tanque lanzador de discos, un airzooka, un no se qué... y no digas que son de Mote que eso está muy trillado ya y no cuela.


Gemma, yo para salir siempre tengo tiempo. La próxima vez, que te dé Marta mi teléfono, si es que tiene vergüenza XD

Me ha llegado eso de familia bloguera... yo que creía no tener corazón... xddd

Carme ha dit...

Oche, "Violetera" de mis amores. La petició oda al papa està feta abans al meu blog... pero como soy de natural "encantadora" te cedo el honor, encara que algun apunt em deixaràs posar, no?.

Que risa els comentaris d'aquest post.

Marta, estic amb tu com la NOCILLA res de res!

Gemma ha dit...

Que sepas que me acabas de delatar exhibiendo que te he consultado lo de la Violetera, que la Angulo es una raving fan de este blog y seguro que lo lee! Per cert que de Juanita Reina nada, es de una que m'ha dit la mama que no la he oído en la vida! Sara Montiel la versionó, desdeluego, és ben bé que a la cama no te irás...

Aprofito per dir que aquesta matinada, de tornada a l'hotel, dos madrileños que no llevaban gomina nos han cantado un chotis!

Carme ha dit...

Lilian de Celis, quizás?

Jolín filla lo que no te pase a ti en Madrid. El primer cap de setmana te encuentras con Lina Morgan i aquest uns madrileños cantándote un chotis... segur que vosaltres anàveu con los nardos apoyaos en la cadera!

Anònim ha dit...

Gemma, mira que marxar a Madrid el dia que el Sergi es decideix a deixar-me fer migues amb les seves amigues mientras comemos paellita a l'escribà! Ya te vale...Como compensación deberías abandonar definitivamente la nutella, esa pseudo impostora que intenta comerle espacio en el mercado a la tradicional Nocilla de dos colores.

Vander, los trastos son de Sergi y si quieres que le dé tu teléfono a Gemma, mucho me temo que vamos a tener que entrar en negociaciones...jejejeje! Por qué no te vienes un finde a Barna? Creo que Gemma no renunciará dos veces a una paella de sábado en la playita!

Gemma ha dit...

Lilian de Celis, molt crack!!! Sí señor, era ella!

Prometo no volver a renunciar a una paella en el Escribá si Sergi promete no llamar insistentemente un sábado a las 11 de la madrugada! Que, aunque me llame desde un desconocido sé que es él, es el único que llama desde un desconocido...

Vander, te vienes a la próxima paella, no?