dissabte, 24 de març del 2007

No trobarem a faltar el teu somriure

La marca italiana Dolce & Gabbana ha decidit, amb un "pues ahora no respiro", erradicar tota la publicitat del mercat espanyol després que l'Instituto Español de La Mujer forcés l'enretirada d'aquest anunci. Anunci que, per altra banda, no gaudeix del beneplàcit de l'associació de consumidors.



La defensa de la firma passa per fer apologia de la llibertat en termes de creativitat. Mmmmh, diria jo que aquest anunci probablement estava en un algun (o alguns) cartell publicitari enorme i no en l'exposició temporal d'un museu, on un pot decidir si entrar o no entrar i gaudir o escandalitzar-se de la imatge. Resulta que la publicitat pretén captar l'atenció del consumidor, amb l'objectiu clar d'augmentar el seu volum de vendes. Resulta que, per al consumidor, la publicitat té un clar efecte emocional i, generalment, aspiracional. Resulta que m'horroritza profundament que aquesta imatge pugui tenir pretencions aspiracionals.



És violenta, és ofensiva.



Comentant ahir amb una digna representació de les Chupis el tema en qüestió, dues n'érem les detractores i una l'advocada del dimoni. Aquesta última no l'havia vista, la imatge, però partia de la base que el missatge sempre té importància des del punt de vista del receptor, una mica "no ofende quien quiere, sino quien puede", i no pots si al que ho rep no li fa ni fred ni calor.



Com estic d'acord amb aquesta afirmació, i a priori estic en contra de la censura i l'intervencionisme "porque yo lo valgo", m'acolliré a la meva pròpia subjectivitat. La imatge em repel, la rebutjo enèrgicament i em porta a una situació d'alt contingut sexual (d'acord) però violent i capciós (en desacord). I com més la miro, menys m'agrada.



Creatius del món, que Déu o la genètica us ha donat aquest do, no poseu filtres a la vostra creativitat, però sigueu conscients de la vostra responsabilitat social. Dolces i Gabbanas del món, que Déu o el consumidor us ha donat aquest poder, no us enganyeu ni ens enganyeu dient que la censura us ha fet marxar, treballeu al servei del consumidor que s'identifica amb vosaltres. Cert, no hi ha res de D&G en el meu armari, però si he d'entendre que existeix certa comunió d'una marca amb el seu públic objectiu, cada cop que vegi un cinturó (hortera como él sólo, añado) amb les vostres sigles fugiré corrents, perquè esteu enfocant la senyalització dels vostres en aquesta direcció, i m'espanta.

15 comentaris:

Ferran Porta ha dit...

Completament d'acord amb tu. Em sembla irresponsable fer aquest tipus de publicitat i lamento que serveixi a la marca en qüestió per fer-se encara més publicitat. Com diu la Buil, "fuera, fuera" els anuncis lamentables!

Vander ha dit...

Pues yo no veo polémica ninguna en el anuncio. Si el anuncio fuese al contrario ¿se vería de la misma forma? ¿O por el contrario sería un "las mujeres tienen el poder" o algún slogan similar?

Por qué siempre se demoniza a la publicidad en la que, siempre según algunos, se infravalora a la mujer? Por qué nadie pone el grito en el cielo con el anuncio de "por fín los hombres pueden hacer dos cosas a la vez"?

Jaja, qué gracioso, insinua que los hombres son idiotas. jaja, me mondo, qué publicidad tan agresiva y divertida. Pero no lo hagaís con una mujer, que es machismo y misoginia, eh.

Los del insitituto de la mujer, son lo más fanático que se puede ver. Y creo que son ellos mismos los que dberían mirarse el ombligo y ver por qué siempre están defendiendo a ultranza cosas absurdas. No será que son ellos los que intentan "demostrar" a toda costa que la mujer está a la misma altura que el hombre? Eso lo sabemos todos, pero ellos parecen tener más complejos que nadie.

Gemma ha dit...

Como siempre, la polémica está servida si se ataca a las minorías (en el caso de la mujer, no numérica pero si cualitativa). A las minorías se las debe proteger hasta que se hagan fuertes, para mantener el equilibrio.

De todos modos, denuncio igualmente los anuncios que van en sentido contrario. No promovamos la guerra de sexos, ni de ningún tipo.

Motenai ha dit...

Si, yo tampoco entiendo la polémica, y aplaudo la decisión de D&G de retirar toda la publicidad.

A mi el anuncio me parece correcto, no me gusta especialmente pero he visto anuncios mucho más hirientes para el hombre que lo que es ese para la mujer y psché... ahí están. UN ejemplo claro es el que pone Vander.

En fin, casi todo politiqueo.

Gemma ha dit...

Vander, quedamos un día para comer y te convenzo fijo.

Vander ha dit...

Vaya, vaya, parece que no estás de acuerdo con mi punto de vista...
Vale, dime día, hora y lugar. No te creas que voy a rechazar una comida con alguien que posiblemente esté a mi altura para rebatirme un punto de vista. xD

Y yo sigo en mis trece, es tal el fanatismo hacia lo políticamente correcto, que ya se mira con lupa y con todo lujo de detalles cualquier nimiedad con tal de hacerse notar y dar publicidad a su secta, ya sea defendiendo a la mujer, defendiendo a los inmigrantes o defendiendo a quién sea, cuando muchas veces lo que hace es perjudicar su propia imagen.

Motenai ha dit...

Gemma, eres una arpía. Quedamos para comer y te convenzo? Me has convencido a mi acaso? O es que quieres utilizar tus armas de mujer con Vander en vista de que tus argumentos naturales no funcionan?

Juas juas, menuda manipuladora xD

Eso sí, Vander, tu aprovecha de escotazo y como si nada xD

Gemma ha dit...

Pensaba que tenías ya quince, Vander... Bueno, pues sigue en tus trece, gran edad.

Al hombre blanco, empresario, heterosexual y barcelonés: tu yo sabemos lo que hay, que no lo quieras reconocer forma parte de tu condición de hombre blanco, empresario y heterosexual. Para esto último eres más de La Palma.

Vander ha dit...

Buaaaah, como ya se queda sin poder argumentar algo medianamente coherente, sale el tema de la edad...

psss.. te creía más capaz.
Bueno, a lo mejor la próxima vez.. xD

Gemma ha dit...

Vander... No me tomes tan en serio sólo porque no ponga equis de al final de mis comments, vaaaaaa, tontoooooo!!

Motenai ha dit...

Jaja, que pánfilos los dos xD

Cris ha dit...

Jajaja, qué mona Gemma! Sap sque vol dir Cristinaki mou? :)
Nena, que disfrutis a la boda!
Muaaaaaaa!

Vander ha dit...

pánfilos dice, el chiflado éste.. xD

Unknown ha dit...

Doncs jo estic d'acord amb en Vander, evidentment era difícil que em poses d'acord amb tu Gemma, sempre acabem en el mateix punt!

No crec que digui res que no s'hagi dit sobre l'anunci en qüestió, però el cas és que a mi em resulta molt més denigrant veure el típic anunci de Colon, o qualsevol tipus de detergent 'que se valga' amb el rollo de '4 de cada 5 mujeres lo prefieren. Tú, que eres mujer y limpias (porque es lo que toca) ¡vas a disfrutar!'.

Això si que es atemptar contra la dignitat, ja no femenina, sinó humana!

Deixem-nos de hipocresia, si la foto fos al revés ningú s’ofendria

Anem a fer una mica de “googling”:

http://delphpink.bleublog.ch/files/images/2006/3/mob4_1141579037.jpg

http://static.flickr.com/52/141502253_15eb460529.jpg

http://static.flickr.com/51/141500108_4ed79440e7.jpg

En aquests casos la temàtica és la mateixa però vista des de un altre punt de vista, no crec que l’institut de la dona l’importés massa que aquests anuncis fossin al carrer ara mateix (evidentment perquè en algun no surt cap dona) però si utilitzem el mateix llistó moral són igual d’ofensives les unes que les altres.

Alguns exemples i coses varies que si han sortit al carrer:

http://www.autoblog.com.es/fotos/dodge/viperad.jpg

http://www.adrants.com/images/akademiksrope1105.jpg

http://www.facua.org/facuaanuncios/mujerypublicidad/mujerypublicidad.htm

href=”http://www.baluart.net/UserFiles/Image/notas_cortas/art52/art52.jpg

http://www.nolimit-studio.com/yosoysosa/archives/images/img3.jpg

http://www.espacioblog.com/myfiles/kellyhermida/untitled.bmp

De totes formes, D&G han d’estar contentíssims, a Espanya s’ha estat 2 mesos parlant incansablement sobre ells, segurament és una de les campanyes de publicitat mes rentables dels últims anys i més barates!

La indiferència es el camí, que ningú compri D&G, ja veuràs com canvien el model d’anunci per arribar al seu ‘target’ com diríeu els experts.

Estic d’acord en que s’han de defensar les minories, perfecte! T’ho recordaré, jeje.

Per acabar, dir que no m’agrada D&G, no m’agrada gens.

Abraçades i arrumacus

Anònim ha dit...

Sí señor!! Buenísimos los anuncios alternativos de D&G. Raimon-pinx eres el mejor, por algo eres mi novio! ;)